Saturday 27 May 2017

KESIHATAN MENYELURUH DENGAN BUAH KAYA ANTIOKSIDAN

Ramai yang bertanya saya kenapa Vivix ni apa?
Kenapa Vivix ni rata-rata orang cakap ianya bagus?
Apa kandungan Vivix ni sampai buat orang mencari-cari?
.
Haaa banyak lagi soalan yang berkaitan yang buat orang tanya apa Vivix ni??
Terutamanya harga Vivix.
.
Ok jom kita semak VIVIX tu sebenarnya apa?
Pil atau minuman?
.
Vivix™ adalah minuman campuran botani yang merupakan revolusi terbaru di dalam pemakanan polifenol. Vivix™ mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol.

Polifenol adalah kumpulan fitokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel anti penuaan semulajadi.
Jom kita semak 4 kandungan utama VIVIX kesayangan ramai ni.
.


Purple carrot
 Ia mengandungi sumber terbaik vitamin A & anthocyanins iaitu antioksidan mustajab.
Yang bertindak sebagai anti-radang, anti-mikrob dan anti-carcinogen yang membantu mengurangkan risika sakit jantung. Asid klorogenik yang terdapat di dalamnya juga bertanggungjawab mengurangkan diabetes.




Muscadine grapes
Anggur liar yang sangat istimewa. Juga mempunyai sumber terbaik anti-oksida dan anti-radang. Mempunyai 40 kali ganda lebih polifenol yang terbukti baik untuk kesihatan kardiovaskular, menurunkan tahap gula dalam darah, melambatkan proses penuaan, mencegah kanser, serta sebagai anti-virus dan anti-bakteria.




Elderberry 
Mengandungi flavonoids juga anti oksidan yang kuat. Mengandungi vitamin C yang tinggi serta sangat bermanfaat untuk jangkitan virus dan bakteria. Dapat meningkatkan sistem imunisasi badan, menurunkan kadar kolesterol, mengatasi masalah diabetes serta meningkatkan kesihatan jantung dan ginjal. 




Polygonum Cuspidatum atau Knotweed Japan 
Ia mempunyai sumber Resveratrol yan sangat tinggi. Juga dapat melambatkan proses penuaan, merendahkan kolesterol, merendahkan tekanan darah, meninggikan prestasi platlet serta dapat mengurangkan berat badan (yang ni yang syok kan.. hee) 


Tapi mana nak cari kesemua bahan-bahan anti-oksida kat atas? Ada tapi amatlah sukar kalau kita nak jumpa kesemuanya sekaligus. Jadi, apa yang VIVIX boleh beri adalah kesemua bahan kat atas tu dah digabungkan sekaligus. 


BAGAIMANA VIVIX BERFUNGSI DALAM MENINGKATKAN TAHAP KESIHATAN?
1. Memperbaiki DNA.
Setiap hari, tubuh kita mengalami kerosakan DNA akibat radikal bebas dan ini menyebabkan proses penuaan terjadi begitu cepat. Vivix membantu melambatkan dan melindungi DNA sel tubuh kita serta melambatkan proses tersebut.

2. Memperbaiki tenaga sel.Semakin tubuh kita terdedah kepada penuaan, semakin cepat sel tubuh kita kehilangan tenaga. Ini akan menurunkan fungsi sel. Vivix membantu menguatkan sel tubuh.

3. Membantu meningkatkan fungsi otak, kardiovaskular, imuniti dan sendi.
Semakin tua, semakin kita rasa sakit hampir di seluruh tubuh serta mengalami ingatan yang semakin pudar. Justeru, Vivix membantu mengurangkan kesan penuaan dengan memberi kecergasan badan, mengurangkan kesan keradangan akibat penyakit serta memelihara daya ingatan dan kecekapan otak.


Apa kesan pengambilan Vivix ini?

1) 10 KALI LEBIH BERKESAN
Gabungan polyphenol di dalam Vivix bersama Resveratrol lebih berkesan dalam proses anti penuaan 

2) POLYPHENOL TERHEBAT 
Mengandungi khasiat menyeluruh polyphenol.

3) MENGURANGKAN RADANG MAKANAN BERLEMAK
Yang ini telah dibuktikan di dalam satu jurnal kajian iaitu The Journal of Endrocrinology and Metabolism iaitu menghalang radang yang boleh terjadi akibat makan makanan berlemak. 

4) ENERGY BOOSTER
Ia juga menambah jumlah mitokondria di dalam sel yang bertanggungjawab dalam pertambahan tenaga.

5) MELINDUNGI & MEMPERBAIKI DNA
Umum mengetahui kerosakan pada DNA boleh menyebabkan kesihatan merosot. Namun dengan Vivix ia melindungi & memperbaiki DNA untuk mendapat kesihatan menyeluruh. Bukan nak tukar DNA tapi untuk memastikan DNA normal dan menjalankan fungsi secara efektif dan efisien.

6) MENGHALANG PEMBENTUKAN PROTEIN AGE
Protein AGE ini antara penyebab kerosakan pada sel. 

Ringkasnya macam ni. Vivix akan menggantikan sel-sel lama yang rosak dengan yang baru dan memberikan tenaga untuk melawan kerosakan pada sel sedia ada. Jadinya, badan akan menjadi lebih sihat secara semulajadi.




* These statements have not been evaluated by the Food and Drug Administration.This product is not intended to diagnose, treat, cure, or prevent any disease.

No comments:

Post a Comment